Deel twee Scrapbook

Een aantal weken geleden heb ik geschreven over het koffertje dat ik zelf had gemaakt, met de bijbehorende foto’s. Ik heb nu het bijbehorende fotoalbumpje gemaakt. Het leuke van scrapbook is dat je lekker bezig bent met je handen, lastigste vraag is steeds welk papier ga ik gebruiken😄! Er is zoveel keus! In dit geval is het een beetje gemakkelijker gemaakt voor ons, we hoeven nog maar uit 10 verschillende vellen papier te kiezen. 

En wat ook belangrijk is, welke foto’s ga je gebruiken. Ik heb een kast vol met oude foto’s, dus keuze genoeg. En tijdens het uitzoeken van de foto’s komen er veel herinneringen boven. Zoveel leuke vakanties! Ik eindig meestal met een aantal fotoboeken op de bank en op de vloer, en weet je nog? Ken je die nog, oh daar hebben we zo lekker gegeten, wat een prachtig strand was dat, wat een gaaf museum………en zijn we gauw weer een paar uurtjes verder. Heerlijk!

Maar terug naar het album. Ik heb nu gekozen voor foto’s van onze vakantie in 1997, 3 weken Thailand en Maleisië met Martin en Jolanda. Voor diegene die het niet weten, mijn oudste broer en schoonzus. We hebben samen heel wat leuke vakanties gehad!

We beginnen weer met lijm, karton en papier.

Papier op maat knippen, rand van het karton verven, karton beplakken met papier. Van een stuk cardstock ( wat dikker papier, is het meest gebruikt met scrapbooken) een harmonica vouwen, dat is de kant waar de pagina’s in/op geplakt moeten worden, zodat het een boekje wordt.

Volgende stap is je foto’s gebruiken. Je knipt en plakt zoals jij het leuk vindt. Veel of weinig versieren. Alles mag, niks moet, het is jouw boekje! Grappig was dat een collega van mij, Sandra,  ook bij de workshop zat. Zij had wel eens een boekje van mij gezien, maar dacht altijd dat kan ik niet! Blijkt een natuur talent te zijn😉! Had het allemaal snel door, ze ging een stuk sneller dan ik!

Voor je het weet is het alweer tijd om te gaan, de dag vliegt voorbij. De meeste boekjes zijn dan nog niet af, maar moeten thuis afgemaakt worden. Ik heb er ook nog ongeveer 4 uurtjes aan gewerkt. Maar nu is hij af!

Ik heb dus meerdere keren plezier van mijn vakanties! Voorpret, de vakantie zelf en natuurlijk de napret! Wachten tot je rolletjes klaar waren, zijn ze allemaal wel gelukt……..was altijd wel spannend! En nu jaren later weer😄.


Nu zie je onmiddelijk of een foto gelukt is. En maak je er stukken meer tijdens je vakantie. Meestal verdwijnen de foto’s op je computer om er nooit meer wat mee te doen. Ik maak sinds ik een digitale camera heb wel fotoboeken. En die pakken we ook nog regelmatig.


En zoals nu, dan maak ik foto’s van foto’s. En die print ik, dan mag ik knippen zoveel als ik wil. Blijven mijn insteekmapjes in ieder geval compleet.

Ik heb weer een paar uur heerlijk geknutseld! Tot een volgende keer……..


Een gedachte over “Deel twee Scrapbook

  1. Sandra 26 oktober 2016 / 20:43

    leuk !!!! net als de workshop

    Like

Plaats een reactie